Mitt liv som...



Jag är en tjej på 17 snart 18 år som heter Elin men som bloggar under namnet Faairiee. Jag har tidigare bloggat länge på samma namn, samt bytt namn på blogg.se för att förnya mig, men efter ett bra tag av mitt bloggande bestämde jag mig för att ta en paus. Pausen övergick i ett långt uppehåll vilket ledde till att jag tog bort bloggen. Efter att ha varit utan bloggen så länge blev jag lite sugen på att blogga igen och hoppas denna gången att jag får lite mer tid till bloggen än vad jag hade förut.

Vem är jag? Jag skulle beskriva mig själv med orden dans, musik, plugg och vänner. Alla fyra är lika viktiga för mig! Skulle aldrig klara mig utan någon av dessa. Min familj är otroligt betydelsefull för mig! Jag bor ihop med mina föräldrar, min lillebror och familjens två hundar.

Jag har dansat sen jag var 6 år i stilar som jazz (dansat i 9 år), balett (dansat i 1 år), dancehall (dansat i 1,5 år) NYC Newstyle (dansat i 1,5 år). Har dock slutat i både jazz och balett och ägnar mig idag endast åt Dancehall och NYC Newstyle samt lite av varje andra stilar där jag enbart lär mig grunder.

Jag har alltid älskat att uttrycka mig i dans och trivs otroligt bra med att ha möjligheten att dansa varje vecka. Jag märker fort hur dåligt jag mår då jag inte har den möjligheten (vid bl.a. uppehåll i samband med lov etc.). Mycket tid går åt till just dans jag dansar tre ggr varje vecka varav en av de tre gångerna tränar jag med ett dance crew jag är medlem i. Jag går i en gymnasieskola i Göteborg som heter Hvitfeldtska och jag går andra året på naturvetenskapliga linjen. I Hvitfeldtska har vi något som kallas elevkåren som ger en möjligheten att skapa egna föreningar om man är extra intresserad av någon sport eller liknande. Skolan hade då redan en förening vid namn "HDC - Hvitfeldtskas Dance Crew" som jag glatt hoppade på då jag började i ettan.

Idag är vi ca 20 medlemmar i HDC som flitigt tränar varje fredag. I alla fall har det varit så på senaste tiden då vi tränar inför en stor tävling som kommer äga rum i maj som kallas Slaget om Innerstan. Jag är så taggad och vi har redan börjat koreografera vårt nummer. Ska bli så kul!


Bild från när vi vann Slaget om Innerstan förra året <3 Känner ni igen mig? Hehehe

Jag har dessutom på senare tid börjat öva mer på att freestyla och har battlat, tävlat och uppträtt på lite olika ställen. Det är också något som driver mig framåt med dansen för man kan tydligt se en utveckling! :D

Musiken har också varit en viktig del i mitt liv och det tror jag mycket hänger ihop med att jag älskar att dansa. Jag gillar många olika artister och stilar men just nu har jag fastnat mycket för house, dubstep, dancehall och r&b. Visst är det en skum blandning? HAHA

Hmm va var jag... Jo juste! Jag pluggar ju då som tidigare nämnt naturvetenskap och jag är väldigt intresserad av ämnen som kemi och biologi samt även en del matematik. Jag tror att jag tycker att dessa ämnen är så kul för att jag har relativt lätt för att lära mig i dessa ämnen vilket gör att jag inte tappar suget efter att kämpa. ;)

Jag vet inte riktigt vad jag vill bli dock vet jag att jag vill ha ett roligt jobb som jag känner att jag orkar gå upp på morgonen och åka till utan problem. Jag är just nu, som det ser ut, inne på att det skulle kunna vara kul att bli kriminaltekniker men ännu har mina tankar inte virrat klar än.

Mina vänner är mitt allt och utan dem skulle mitt liv vara väldigt tråkigt. Jag älskar dem för att de är det bästa som finns! De finns alltid där för mig i vått som torrt. 

En av mina närmsta vänner är Naz och hon är en sådan underbar människa! Jag har aldrig träffat en bättre vän som står upp för sina vänner så mycket, nästan mer än vad hon står upp för sig själv. Vi har kännt varandra sen vi började ettan och har båda det gemensamma intresset dansen.
Hon delar alltid med sig och finns alltid där för alla sina vänner. Naz är dessutom en av mina favoritdansare! Hon har en helt egen stil (både dansmässigt och klädmässigt) och är alltid sig själv.
Hon är aldrig rädd för någonting typ.. Önskar jag kunde vara så orädd och inte bry mig vad folk tycker.


Bästa underbaraste <3

Guess you guys know me pretty well by now? I alla fall blev det ett väldigt långt inlägg... Men om det är något mer ni undrar har jag öppen frågelåda tills imorgon och ni är mer än välkomna att fråga om ni är intresserade av något mer lite ingående (som mina hundar, mina dansstilar, mina intressen eller något annat skoj). Fråga på och så svarar jag på de flesta frågor. Take care!


  

Kommentarer
Postat av: Sara

hur många killar har du haft? Du verkar vara en tjej som alla killar hade gillat!! go your blog! :D:D

2012-04-12 @ 06:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0